Aukcje za 10 groszy
   Imieniny: Agnieszki i Jarosława
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  TRASA AK BEZ WIADUKTU
Wysłano dnia 14-09-2007 o godz. 19:06:44 przez Admin
Autostrada przez Bemowo Autor: Gość

Kopie do: contact@arcelormittal.com, amaciejewski@gddkia.gov.pl, burmistrz@bemowo.waw.pl, gmina@stare-babice.waw.pl


Redakcja Rzeczpospolita 12/9/07

W załączonej kopii sprytnie pominęliście (pewnie z wdzięcznością GGDKiA) budowę wiaduktu ponad autostradą (nie tunelu, a nawet nie wykopu) kolei do huty Arcelor Mittal na zachód od Lazurowej. Obecnie jest to dzika kolej. Bez ochrony i zabezpieczeń biegnie przez ścieżki i ulice, a jedyną przestrogą są hałasy lokomotyw i dudnienie wagonów. Podniesienie jej 10 metrów przez kilometr to katastrofa ekologiczna.
Hałas będzie spotęgowany, smród także, a widok na Warszawę będzie zastąpiony rusztowaniem. Zaś cały cichy teren i łagodne otoczenie będą zbrutalizowane.
W tym pominięciu wasza gazeta nie jest sama. Burmistrz Bemowa jest niemy. Wójt i Rada na tę okolicę, Blizne są także niemi, jak śpiąca Królewna i Krasnoludki.
Proszę zauważyć że właściciel Huty Warszawa, Mittal jest największym przedsiębiorstwem stalowym na świecie, z odpowiednim zyskiem. Mittal niema prawa narażć ludzi na niebezpieczeństwo czy niszczyć ich otoczenie nie więcej niż ma GDDKiA.

Zdzicho Augustyniak



tekst z gazety:
DROGI Budowa ekspresówki przez Bemowo jeszcze w tym roku?
Dwa konsorcja walczą o kontrakt na Trasę AK

Plan jest taki: w listopadzie podpisanie umowy, a w grudniu początek budowy trasy między zachodnimi rogatkami Warszawy a al. Prymasa Tysiąclecia. Koniec prac jeszcze w 2010 r.

Wczoraj drogowcy otworzyli oferty na budowę 10-kilometrowego odcinka obwodnicy ekspresowej przez stolicę. Sześciopasmową drogą przez Bemowo pojadą kierowcy podróżujący od strony Poznania autostradą A2, która dotrze do Konotopy w 2010 r.
-Tak ogromnej inwestycji drogowej w stolicy dawno nie było -mówi dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski.
Do wybudowania arterii zgłosiły się dwa konsorcja. Mota-Engil Polska i Mota-Engil Portugalia wyceniły wartość prac na 2,40 mld zł, natomiast Budimex Dromex, Strabag, Mostostal i Warbud chcą za to samo 2,15 mld zł.
Drogowcy nie będą mieli łatwego wyboru, bo w budżecie zarezerwowali na ten cel jedynie 1,78 mld zł. O wyborze zwycięskiej oferty i podpisaniu kontraktu zadecyduje komisja przetargowa i dyrektor GDDKiA Zbigniew Kotlarek. Decyzja ma zapaść wciągu czterech tygodni.
Drogowcy liczą, że uda im się znaleźć brakujące pieniądze i podpisać w listopadzie umowę. Po miesiącu na budowę wszedłby wykonawca. Na zakończenie budowy będzie mieć 29 miesięcy z wyłączeniem zimowych okresów (od listopada do lutego).
Trasa ekspresowa przez Bemowo o długości 10,4 km będzie mieć 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Od Lazurowej do Wojskowych Zakładów Lotniczych przy Forcie Bema trasa pobiegnie w pięciometrowym wykopie z ekranami akustycznymi. Ma to ochronić przed hałasem i pyłem mieszkańców nowych osiedli, które w ostatnich latach powstały w okolicach trasy i wciąż się budują.
Wykonawca będzie musiał się uporać z przebudową kilkunastu ulic krzyżujących się z ekspresówką m.in. Górczewską, Lazurową, Powstańcow Śląskich. Do wyasfaltowania będzie też 9,5 km dojazdów do posesji położonych wzdłuż trasy. Na tym nie koniec. Dobudowy łącznika trzeba będzie przełożyć jeszcze tory tramwajowe (jeździ po nich linia 20) i przenieść ponad 3 km linii wysokiego napięcia.
Drogowcy zabrali się za wybieranie wykonawcy trasy przez Bemowo, mimo że Główny Urząd Nadzoru Budowlanego uchylił w sierpniu pozwolenie na jej budowę. -Wciągu miesiąca powinienem otrzymać nowe -zapewnia "Rz" Wojciech Dąbrowski.
Do 2012 r. gotowa ma być przebudowana cała Trasa Toruńska do Marek.
Maciej Szczepaniuk

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Autostrada przez Bemowo
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Autostrada przez Bemowo:
Gdzie będzie obwodnica?


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 3.5
Głosów: 4


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.04 sekund