Aukcje za 10 groszy
   Imieniny: Albiny i Zdzisławy
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  TELEFONY ZA ZŁOTÓWKĘ DROŻSZE NIŻ MYŚLISZ.
Wysłano dnia 14-09-2007 o godz. 19:06:29 przez Admin
Propozycja nowego tematu Autor: Gość

Jak to jest możliwe, żeby operator komórkowy proponował klientowi telefon za złotówkę, który to w sklepie kosztuje ok. 300 zł? Czy operatorowi się to w ogóle opłaca?
Operatorzy nie są organizacjami charytatywnymi, tylko firmami, które chcą zarobić i to wcale niemało. Dlaczego więc robią nam tego typu prezenty?
Po pierwsze – umowa lojalnościowa. Przypomnijmy sobie, że nowy telefon otrzymujemy przy podpisywaniu nowych umów lub przedłużaniu starych; zawsze w związku z „podarunkiem”, jakim jest nowy telefon, wiąże się długa umowa – najczęściej dwuletnia. Przez cały ten okres obowiązują nas te same stawki, które zostały ustalone przy podpisywaniu umowy, czyli: ceny usług telekomunikacyjnych spadają, natomiast my przez cały czas trwania umowy płacimy tyle samo, czyli DUŻO.
Po drugie – abonament. Telefon „za darmo” otrzymujemy wtedy, kiedy zobowiązujemy się płacić co miesiąc określoną stawkę, czyli tzw. abonament. Przy większym abonamencie otrzymujemy w ramach niego X minut za darmo. Oczywiście, wiadomo, że nie są to minuty za bezcen (kolejny chwyt marketingowy), tylko płacimy za nie co miesiąc – np. w ramach abonamentu za 50zł dostajemy 100 „darmowych” minut, czyli za 1 min połączenia płacimy 50gr.
Dodatkowo, należy sobie przypomnieć, że nowy aparat telefoniczny za przysłowiową złotówkę otrzymujemy nie przy każdym abonamencie; im większy abonament, tym tańszy telefon.
Nie każdy wie, że zamiast nowego telefonu możemy otrzymać tańszy abonament; np. zamiast 50zł abonamentu co miesiąc i 100 min do wykorzystania w ramach tego abonamentu + nowy telefon, otrzymamy te same 100min „za darmo” za 30zł (minuta połączenia to dla nas wtedy 30gr, nie 50gr), ale bez telefonu, jednak za to umowa podpisywana jest na 12 miesięcy, nie na 24. Podliczając nasze roczne wydatki na połączenia telefoniczne obliczamy, że oszczędzając 20zł miesięcznie na abonamencie, zaoszczędzimy 240zł rocznie, za co moglibyśmy już kupić sobie taki sam aparat telefoniczny, jaki dostalibyśmy od operatora. Biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że umowa podpisywana jest na dwa lata, nasz telefon za „złotówkę” nagle staje się telefonem za, bagatela, 480zł!
Po 12 miesiącach, przy założeniu, że nie skusiliśmy się na telefon za darmo, możemy na nowo negocjować ceny z operatorem i wtedy nasz abonament za 30 zł staje się jeszcze niższy, gdzie przy umowie na 24 miesiące nadal jest on za 50zł miesięcznie (przypomnijmy sobie, że jeszcze dwa lata temu minuta połączenia kosztowała ponad złotówkę, a teraz spadła nawet do 20gr – ile zatem płacą osoby, które podpisały umowę w 2005 roku, a ile mogłyby płacić podpisawszy krótszą umowę?)
Ta sama sprawa dotyczy firm, gdzie mamy do czynienia z większą ilością telefonów – tzw. opiekun, który zajmuje się daną firmą z ręki operatora namawia firmy na super promocje czy telefony za darmo tym samym zwiększając swoją pensję (prowizja od sprzedaży) a firmę narażając na wysokie comiesięczne rachunki telekomunikacyjne przez kolejne dwa lata.
Są już na rynku firmy zajmujące się optymalizacją kosztów telekomunikacyjnych w firmach. Niezależnie od operatorów, sprawdzają stawki połączeń i abonamentów na rynku, negocjują z operatorami i dostosowują telefony do potrzeb danej firmy. Okazuje się, że w każdej firmie można znaleźć comiesięczne oszczędności od 20% do 50%! Najczęściej wynagrodzenie takiej firmy to tzw. success fee, czyli zależy ono od uzyskanych w firmie oszczędności – w zależności od firmy waha się od dwóch do trzech różnic między kwotą, którą klient płacił, a tym ile będzie płacić po wdrożeniu zaproponowanych przez firmę zmian (zaczyna się oszczędzać po dwóch lub trzech miesiącach). Do jednej z takich firm należy np. firma Offensywa ( www.offensywa.pl ).
Nie dajmy się nabrać - nikt nie rozdaje telefonów za złotówkę, a minuty nie są „za darmo”. Pamiętajmy, że lepiej jest kupić telefon samemu a negocjować ceny z operatorem najczęściej, jak się da – ceny usług telekomunikacyjnych spadają z dnia na dzień i nie dajmy się zamknąć w umowie na dwa lata.

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Propozycja nowego tematu
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Propozycja nowego tematu:
Bemowo-lotnisko


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 3.57
Głosów: 7


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.06 sekund