Za 10 groszy
   Imieniny: Marcelego, Włodzimierza, Waldemara
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  DOBRE I ZŁE ZMIANY W TRASIE DRUGIEJ LINII METRA
Wysłano dnia 30-12-2005 o godz. 09:52:42 przez Admin
Autor: Gość

Nową trasę drugiej linii metra zaproponował naczelny architekt miasta Michał Borowski. Tunel i stacje pod Górczewską na Woli i Bemowie - to zmiana zdecydowanie na lepsze. Jednak lokalizacja nowych przystanków w Śródmieściu i na Pradze wygląda na wypadek przy pracy projektantów.




To właśnie taki przebieg metra w centrum wymyślił przed rokiem Michał Borowski. Biuro Planowania Rozwoju Warszawy, które wtedy optowało za starą trasą pod ul. Świętokrzyską i Zajęczą na Powiślu, po zainkasowaniu okrągłej sumy podsunęło naczelnemu architektowi miasta aż 12 wersji do wykorzystania. Jak pisaliśmy w połowie grudnia, wśród nich były i takie, w których linia wschód-zachód zahaczałaby o Dworzec Centralny.

Dla kogo te zmiany?

Czy zmiana trasy metra w centrum warta była całego zamieszania i 5,5 mln zł, które wydano już na przygotowania do budowy według dotychczasowych planów? Część nowych stacji znajdzie się w dość dziwnych miejscach. Np. ta przy tzw. pomniku "Pięć piw, proszę" na wygonie u zbiegu Wybrzeża Szczecińskiego i ul. Okrzei. Poza kilkoma blokami nie ma tu niczego. Owszem, obok ma być zabudowany Port Praski, ale akurat jego mieszkańcy i pracownicy mieliby lepszy dostęp do przystanku położonego w okolicach ul. Sokolej. Tu także - według dotychczasowych planów - powinna powstać wygodna przesiadka do metra z pociągów podmiejskich. Odsunięcie metra na północ zaprzepaści też możliwość sprawnej obsługi komunikacyjnej Stadionu Dziesięciolecia, na którym co rusz ratusz obiecuje olimpiadę albo co najmniej mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Większego sensu nie ma też budowa stacji pod zieleńcami przy Karowej na Powiślu - daleko od przyszłego kampusu uniwersyteckiego wzdłuż Lipowej, a jeszcze dalej od Centrum Nauki "Kopernik". Miasto planuje je na brzegu Wisły w sąsiedztwie mostu Świętokrzyskiego, łatwiej więc byłoby się do niego dostać ze stacji projektowanej dotychczas pod ul. Zajęczą.

Lepiej, ale drożej

Mieczysław Reksnis z Biura Naczelnego Architekta twierdzi, że o wyborze nowej trasy zdecydowała jej spodziewana popularność wśród warszawiaków. - Według obliczeń w tym wariancie metrem pod Wisłą będzie jeździć 56 tys. osób na dobę. W starym przebiegu byłoby ich 43 tysiące - przekonuje. Dodaje, że do nowej stacji pod skwerem przy kościele Wizytek będzie blisko nie tylko z pl. Piłsudskiego, ale też ze Starówki i z Uniwersytetu.

Odgięcie linii w centrum spod ul. Świętokrzyskiej krytykuje jednak Wojciech Suchorzewski autor polityki transportowej. - Nie znam dokładnie argumentów Biura Planowania Rozwoju Warszawy, ale ta zmiana może budzić duży niepokój. Pasażerom znacząco się nie poprawi, za to będą różnice w kosztach. Zdrożeje budowa, a potem eksploatacja, bo tunele - dość mocno zakrzywione - trzeba będzie drążyć pod budynkami. Na takich łukach pociąg musi zwalniać. Szybciej zużywają się tory i koła - przekonuje.

Wreszcie dobra trasa na Woli

Najlepiej zapowiadają się zmiany na zachodzie Warszawy. W czasach PRL drugą linię planowano tu pod ul. Kasprzaka i Połczyńską, żeby robotnicza Wola mogła sprawnie dojeżdżać do fabryk. Ekipa prezydenta Pawła Piskorskiego odgięła metro na północ tak fatalnie, że tunele wypadałyby w dużej części na tyłach tych fabryk, w większości już zresztą pozamykanych. Dopiero teraz metro uzyskuje na Woli optymalny przebieg - pod gęsto zamieszkaną Górczewską, ruchliwym skrzyżowaniem Wolskiej i Młynarskiej oraz w sąsiedztwie centrów handlowych Wola Park i Tesco. To gwarantuje, że pociągami będzie jeździć więcej pasażerów.

Michał Borowski zastrzega jednak, że ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. W styczniu podejmie ją sekretarz miasta Mirosław Kochalski po tym, jak nową trasę metra zaopiniują służby miejskie.

Źródło: Gazeta Stołeczna

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Komunikacja Miejska
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Komunikacja Miejska:
Druga linia metra - sesja Rady Dzielnicy w dniu 14 czerwca 2005r.


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 5
Głosów: 1


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.04 sekund