Za 10 groszy
   Imieniny: Piotra i Małgorzaty
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  TRAMWAJ NA BATERIE
Wysłano dnia 06-11-2005 o godz. 13:32:03 przez Admin
Z Gazety Wyborczej/Stołecznej Po raz pierwszy wczoraj zabrał w trasę pasażerów. Na warszawskie tory wyjechał pierwszy w kraju tramwaj na baterie

Wagon, który kursował trasą linii 12 z al. Zielenieckiej na Nowe Bemowo, wygląda prawie tak samo jak inne. Różni się tym, że na części trasy składa pantograf, przez który pobiera prąd z trakcji. Wtedy porusza się dzięki akumulatorom. Układ elektryczny opracował w nim Instytut Elektrotechniki z Międzylesia.

Grzegorz Machnacki, motorniczy eksperymentalnego tramwaju, nie widzi różnicy między nim a normalnymi wagonami. - Może jest trochę wolniejszy. Ale za to jaki sławny! - śmieje się.

Większość pasażerów nie zauważyła jednak, że jeździ innym niż zwykle tramwajem. - Jedzie się przyjemniej, mniej szarpie - oceniła pani Agnieszka, telefonistka.

- Dobry pomysł- pochwalił pan Grzegorz, bezrobotny. - Przecież to oszczędność energii elektrycznej.

Nowy pojazd to efekt wspólnego projektu władz miasta i Tramwajów Warszawskich. Ratusz chce się przekonać, czy można zastąpić tradycyjne zasilania wagonów innymi rozwiązaniami. Jeśli tak, to takie tramwaje mogłyby się pojawić w miejscach, w których budowa trakcji jest nieopłacalna. - Taki tramwaj może przejechać 6 km dzięki akumulatorom, zużywając zaledwie 40 proc. baterii. To np. odległość między Bonifraterską a pl. Unii Lubelskiej - mówi Wojciech Szydłowski, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Z Gazety Wyborczej/Stołecznej
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Z Gazety Wyborczej/Stołecznej:
Samoobsługowe kasy w Auchan!


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 5
Głosów: 1


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.03 sekund