Za 10 groszy
   Imieniny: Łucji i Otylii
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  DOBRE CZASY DLA METRA
Wysłano dnia 28-09-2005 o godz. 13:19:51 przez Admin
Z Życia Warszawy Autor: cezar

Ugrupowania, które wejdą do przyszłego parlamentu, chcą stałego finansowania budowy metra z budżetu państwa. Od 2007 roku Warszawa może liczyć na 500 mln zł na metro rocznie.

W redakcji "Życia Warszawy" liderzy warszawskich list w wyborach do Sejmu zapewnili, że ich partie poprą projekt ustawy dającej Metru Warszawskiemu stałe rządowe dofinansowanie. I to na na poziomie co najmniej 200 mln zł rocznie. Wcześniej takie deklaracje też były składane. Wywiązała się z nich jedynie opozycja, głównie PiS (tzw. ustawa Szrajbera, która nie znalazła poparcia wśród innych partii, a zakładała obowiązkowe coroczne dofinansowanie).

Teraz jednak ma być inaczej. Zobowiązania złożyli w obecności dziennikarzy "Życia Warszawy" m.in. Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), Mariusz Kamiński (PiS), Roman Giertych (LPR) i Ryszard Kalisz (SLD).

Z obliczeń zarządu metra wynika, że dzięki regularnym rządowym dotacjom nie tylko będzie można wreszcie rozpocząć budowę drugiej linii metra, ale również zakończyć ją w ciągu sześciu lat od rozpoczęcia.

Zdaniem Sławomira Skrzypka, wiceprezydenta Warszawy odpowiedzialnego za inwestycje, deklaracja posłów jest ważna, bo pozwoli na wieloletnie zaplanowanie budowy drugiej linii warszawskiej kolejki.

"Do tej pory było to niemożliwe, bo w rzeczywistości pewne mieliśmy na metro tylko własne, warszawskie pieniądze. Sejm mógł dać, mógł nie dać. Jeśli będzie ustawa, w 2006 roku wybierzemy wykonawcę budowy centralnego odcinka drugiej linii, czyli fragmentu między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim. W 2008 roku ruszą prace. Ta część drugiej linii byłaby gotowa w 2010-11 roku. A cała linia kilka lat później" - wyjaśnia wiceprezydent.

Miasto, zakładając, że stałe rządowe dofinansowanie stanie się faktem, bierze też pod uwagę rozpoczęcie w przyszłym roku przygotowań do budowy odnogi drugiej linii metra z okolic Dworca Wileńskiego w kierunku Gocławia.


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Z Życia Warszawy
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Z Życia Warszawy:
Szansa dla Bemowa


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 5
Głosów: 1


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.04 sekund