Aukcje za 10 groszy
   Imieniny: Gerwazego i Romualda
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Artykuły
· Dopisz Artykuł
· Ogloszenia drobne
· Reklama
· Katalog WWW
· System punktowy
· Twoje konto
· Zaproś sąsiada
· Szukaj w serwisie
· Listy maillingowe
· Giełda podręczników
· Kalendarz wydarzeń
· Galeria zdjęć
· Wwwizytówki
· Kontakt, pytanie

Moja dzielnica:
· Mapa dzielnicy
· Rozkład jazdy ZTM
· Książka telefoniczna

Zdjęcia Satelitarne:
· Omap
· Google
· Kolejka w Urzędzie Dzielnicy Bemowo

Usługi:
· Webdesign

  WWWIZYTÓWKI
Wojskowa Akademia Techniczna

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  KTO JEST ON-LINE?
Witaj, Gość
Pseudonim
Hasło

Zarejestruj się.
Jako użytkownik serwisu możesz więcej, np. zobaczysz kto jest on-line, ilu jest użytkowników, ...

  TRAMWAJOWA SIEĆ OPLECIE WARSZAWĘ
Wysłano dnia 02-09-2005 o godz. 16:20:50 przez Admin
Z Życia Warszawy Autor: cezar

Przedstawiamy plan rewolucyjnych zmian w komunikacji miejskiej

Tramwaje – podstawowym środkiem lokomocji w stolicy. Autobusy – na peryferia. Władze miasta szykują komunikacyjny przewrót.

Każdego dnia z komunikacji korzysta 2 mln 200 tysięcy pasażerów. 60 procent z nich wsiada do autobusów, a tylko 30 – do tramwajów.
Busy mają monopol na obsługę tak ogromnej dzielnicy jak Białołęka czy nieco mniejszych jak Wawer lub Ursus. Stoją w korkach, a ludzie tracą czas. Na trasach podmiejskich autobusy są monopolistą absolutnym – nie ma żadnej tramwajowej linii kursującej poza Warszawę.



Bus, broń się!

Ale to się zmieni. Zarząd miasta zatwierdził strategię rozwoju komunikacji. Postawił na tramwaj, metro i SKM. Nowych linii tramwajowych ma być 80 km, metro wzbogaci się o dwie kolejne. Rozwinie się sieć SKM, która uzupełni tramwajową. Dokładnie za dwa miesiące na trasę z Nowego Bemowa na Piaski ruszą pierwsze wagony. Tę 2,2-kilometrową linię zbudowano w rok, choć planowano budowę na dwa lata.
Potem tramwaje dojadą z Białołęki na Bemowo. Podróż, która teraz trwa czasem półtorej godziny, skróci się do 30 minut dzięki projektowanemu mostowi Północnemu. – To doskonała wiadomość – mówi Karol Trammer, redaktor naczelny pisma „Z biegiem szyn”, poświęconego transportowi zbiorowemu. – Transport szynowy jest szybszy i tańszy, bo wymaga mniej nakładów na przewiezienie pasażerów. Nie mówiąc o tym, że jest przyjazny środowisku.

Nowa trasa w centrum

Na planowanych zmianach bardzo zyskają mieszkańcy Stegien, Czerniakowa, Wilanowa, pasma piaseczyńskiego. Oni też będą docierać do centrum po szynach. Planowana jest całkowicie nowa, biegnąca równolegle do Marszałkowskiej, śródmiejska trasa tramwajowa. Wagony znów pojawią się w Alejach Ujazdowskich, na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Aby uniknąć stawiania nieestetycznych słupów i wieszania sieci, na najbardziej zabytkowych odcinkach wagony będą zasilane akumulatorami. Próbne jazdy w zajezdni już trwają, za tydzień warszawiacy będą mogli sami się przekonać, jak jedzie taki pojazd bez drutów. Wyjedzie na nową trasę z Bemowa na Piaski. W dalszej perspektywie – po roku 2030 – wagony dotrą do Gocławia, Wawra, Konstacina-Jeziorny.
Ciszej i szybciej

Ekspansja tramwajów sprawi, że skróci się czas przejazdu z dzielnicy do dzielnicy – z Ursusa do centrum nawet o 20 minut, podobnie z Wilanowa. I nie ma się co bać hałasu. Tory można tak budować, by zmniejszyć go do minimum. Tak jak się to robi teraz na Bemowie tak, jak zrobiono to na Słowackiego. Tramwaje pozwalają też na zaoszczędzenie pieniędzy, gdyż mogą jeździć o wiele dłużej niż autobusy, i nie trzeba tak często wymieniać taboru.
Nie mówmy: do widzenia

Jeśli plany rozwoju sieci tramwajowej się ziszczą, nie oznacza to, że autobusy trafią do lamusa.
– Będą dowozić pasażerów do pętli tramwajowych – wyjaśnia Stanisław Szweycer, dyrektor Biura Komunikacji Urzędu Miasta. – Pojawią się w miejscach, gdzie obecnie nie kursują. Na trasy, gdzie jest mniejszy ruch i wąskie uliczki, można wysłać mikrobusy – twierdzi Szweycer.

SŁUCHAJ TEŻ W RADIU PLUS ŁAGODNE PRZEBOJE

Data: 2005-09-02


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Z Życia Warszawy
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Z Życia Warszawy:
Szansa dla Bemowa


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 5
Głosów: 3


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1999-2010

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.05 sekund